Tuesday, January 25, 2011

MasyaAllah....

Salam,...

Alhamdulilllah, hrp semuanya berjalan lancar...Inshaallah...

Saat aku mencoretkan tulisan ini, hatiku sgt berapi dan membara....Sebenarnya, kejadian ini berlaku semalam...tapi hatiku sakit sgt dan membuatkan aku terkenangkan kejadian ni smpai sekarang...

Alkisahnya mcm ni, smalam, kitorang berempat menuju ke Bangsar...kitorang ni adalah satu grup dalam kumpulan Applied Study...menuju ke Bangsar pun sebab ade hal berkaitan assignment, adalah materials yg perlu dicari...Usai je hal-hal di sebuah syarikat yang agak terkemuka, kitorang mula bergerak utk pulang ke tempat asal kejadian...Tapi akibat perjalanan yang melalui kawasan Bandar Sunway, lalu terdapatnya sebuah bangunan yang berdiri megah seolah-olah melambai kitorang, kitorang pon dengan rela hatinya menyinggah ke Sunway Pyramid..Niat di hati nak singgah kejap je kunun2nye....

Selesai memarkir kereta kt kwsn lapang, bknnya dlm Pyramid tu, kitorg pun saling berjalan menuju ke entrance Pyramid tu...Dalam perjalanan tu, aku ternampak seorang mamat India ni...Aku tak kisah dgn mamat ni pun walopun warna kulitnye lebih kelam dari aku...Tapi apa yg menyakitkan hatiku, dia benar2 telah menyentuh sensitiviti keagamaan dlm masyarakat kita....Di lehernya, terpampang tatu kalimah Allah berwarna hitam dan tulisannya di"bold"kan....Dia yang perasan aku asyik mengusha leher dia, berjalan dlm keadaan bangga dan kepalanya seolah-olah didongakkan supaya aku lebih clear lg...Rupanya bukan aku sorang je yg perasan benda itu, sahabat2ku juga.....Mashaallah, napelaa dia nak buat mcm tu.....Apakah masalah dia yang sebenarnya????

No comments:

Post a Comment