Thursday, February 10, 2011

Jom Format Hardisk Kita

Agak busy lately....Next week ada byk submission yg perlu di submit...Diri ini hampir muntah darah bila asek terpikiaq2 ja pasal kerja-kerja yg bertangguh, tetapi masih berkesempatan mengupdate blog ini....

Huhhhhhhh...penat penat dan penat....Sebab apa???
Banyaknya benda2 di dalam kepala otak ni....Benda-benda penting dan tak penting...
tapi, millions of appreciation tu Miss Terompahsiopah.blogspot.com sbb menceritakan atau menasihatkan sesuatu yang agak berguna jugak...

"Ko delete je apape benda yg tk penting dlm otak ko tu, macam aku ni..."
Miss Opah ni mmg happy je bila tgk dia.....

Actually, ada sedikit berita gumbirah disini ...
Apabila memory dalam otak ni sudah hampir kepada "penuh", rasanya kita kena delete separuh daripadanya..Benda2 mana yg tak penting haruslah di masukkan ke dalam recycle bin dan terus click empty the recycle bin tu....Mana-mana file yang dah tersangkut virus trojan ke, daia ke, atau yg sewaktu dengannya mestilah di scan sebanyak lebih dari satu kali sekurang-kurangnya...

Dan Alhamdulillah, pada 3hb February, seusainya Subuh dan ditambah pulak dalam keadaan suasana yang hening dan penuh keberkatan, segala memori dalam ram dan hardisk aku dengan rasminya di delete tanpa mau menoleh ke belakang lagi, semua virus yang bertapuk kat dalam hardisk ni jugak aku dah scan sebanyak lebih dari 3 kali, siap dengan formatting lagi... bermakna, ....Inshallah ram aku akan kembali laju, hardisk aku bersih dari virus2 ...Semoga dah x ada virus lagi selepas ni...

P/S : terimakasih wan, sahabatku  atas semua nasihat2 itu :) 

2 comments: